Jak Internet Rzeczy zmienia współczesny handel detaliczny?

24lipca

Jak Internet Rzeczy zmienia współczesny handel detaliczny?

 

 

Branża handlu detalicznego to niewątpliwie jedna z pierwszych, które zaadoptowały Internet Rzeczy do swojej działalności. Koncepcja ta wydaje się przyjmować i wciąż ewoluować. Nie jest jednak pozbawiona wyzwań…

 

Jednomyślnym poglądem w branży detalicznej jest to, że nie można przewidzieć jej przyszłości bez Internet of Things (IoT). W badaniu przeprowadzonym przez Retail Systems Research 72% detalistów stwierdziło, że już zainwestowali w projekty związane z IoT.

 

Bez wątpienia najważniejszym aspektem IoT w retailu jest technologia, która obejmuje urządzenia i komponenty, umożliwiające markom lepszą komunikację z konsumentami i wykorzystujące zbierane dane w celu optymalizacji działalności oraz obniżenia jej kosztów. Raport badawczy Juniper Research pokazuje, że detaliści zamierzający zainwestować w technologie IoT wydadzą około 20 miliardów dolarów na sprzęt i instalację do 2020 r., co będzie równowarte z czterokrotnym wzrostem od roku 2015. Wydatki te szacuje się na:

 

Zwinny i zautomatyzowany łańcuch dostaw: dzięki wprowadzeniu urządzeń identyfikacji radiowej (RFID) i czujników, firmy mogą śledzić swoje produkty na każdym etapie. Pomaga to w dokładnym zarządzaniu zapasami i ograniczaniu strat. Zdaniem laboratorium RFID w Auburn University, zastosowanie RFID zwiększa dokładność zarządzania zapasami z 63% do 95%, a nawet 99%.

 

Konwergencję magazynu fizycznego i cyfrowego: integracja sklepu fizycznego i internetowego jest ważnym celem sprzedawców detalicznych, a usługi omnnichannel stają się decydującym o zakupie bądź nie.

 

Automatyzację rutynowych procesów: zgodnie z raportem firmy Cisco, niemal 48% procesów w świecie handlu detalicznego może być zautomatyzowane. Informacje o produkcie za pomocą skanowania kodów kreskowych i płatności mobilne to tylko nieliczne z wielu usprawnień.

 

Chociaż branża szybko zanurzyła się w oceanie IoT, to kwestia ta nie jest pozbawiona wyzwań. Najważniejszym wyzwaniem, któremu przedsiębiorstwa muszą stawić czoła, jest kwestia danych. Choć IoT znakomicie przechwytuje i przesyła dane, firmy nadal będą musiały przetwarzać je w celu skutecznego wykorzystania. Wymaga to inwestycji w aplikacje do analityki danych i wizualizacji.

 

Co więcej korzystanie z Internetu Rzeczy zmienia sposób interakcji i zaangażowania konsumentów oraz samych firm. Ważne jest, aby klienci zaakceptowali niektóre fakty, związane m.in. z wykorzystaniem ich danych osobowych i tym samym pozwolili na usprawnienie procesu zakupowego.

 

 

Przeczytaj inne nasze artykuły

 

  • footer_logo
  •   Puławska 435 A 02-801 Warszawa
  •   +48 22 295 02 50
  •   +48 22 295 02 99
  • biuro@xplus.pl

Najnowsze tweety

  

Używamy plików cookies na tej stronie.

Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies w naszej witrynie, zobacz naszą politykę prywatności.