Jak osiągnąć przewagę konkurencyjną w retailu dzięki nowym technologiom?

08września

Jak osiągnąć przewagę konkurencyjną w retailu dzięki nowym technologiom?

 

 

Od sztucznej inteligencji do Internetu Rzeczy – nowoczesna technologia przekształca sprzedaż detaliczną i zmienia działania tak detalistów, jak konsumentów. Detaliści potrzebują odpowiednich narzędzi w biurze i w punktach sprzedaży, aby w pełni wykorzystać zaawansowane technologie i przygotować się na kolejne nowinki. Przedstawiamy kilka scenariuszy, dzięki wdrożeniu których retailerzy mogą w pełni wykorzystać innowacyjne technologie i dostarczyć wrażenia, których szukają kupujący.

 

Uczyń zakupy interaktywnymi i wygodnymi dzięki chatbotom

Chatboty są skutecznym sposobem angażowania klientów w 24 godziny na dobę. Poprzez prosty konwersacyjny interfejs, boty mogą pomóc klientom znaleźć to, czego szukają, lokalizować i rezerwować przedmioty w sklepie lub dokonywać zakupów, a jednocześnie monitorować nastroje konsumenckie. Aby sprzedawcy mogli skutecznie wdrożyć interfejs bota, muszą być w stanie na bieżąco podawać aktualne informacje o produktach, promocjach i zasobach reklamowych, niezależnie od tego, czy klient korzysta z desktopowej strony www, komórki czy społeczności.

 

Następnym poziomem zaangażowania w chatbota jest personalizacja. Aby dostarczyć przekonujące zalecenia dotyczące produktów, sprzedawcy detaliczni potrzebują rozległego widoku listy życzeń i preferencji klienta, w tym działalności mediów społecznościowych. Takie dostosowanie komunikatów wychodzących do zebranych, aktualnych informacji pozwala na osiągnięcie znacznie większej skuteczności.

 

Zwiększ współczynniki konwersji za pomocą Internetu Rzeczy

Chociaż zaangażowanie mobilne i społeczne jest ważne, ponad 90% sprzedaży nadal ma miejsce w sklepach fizycznych. Wbudowane stojaki IoT w placówkach umożliwiają detalistom rozpoznawanie użytkowników mobilnych aplikacji oraz wysyłanie im spersonalizowanych powiadomień lub ofert. Obecnie 47% kupujących chce otrzymywać takie promocje w czasie rzeczywistym, natomiast tylko 7% sprzedawców je oferuje.

 

Ostrzeganie klientów o nowych/powracających zasobach to dobry początek dla tego typu działań, ale aby naprawdę zwiększyć współczynniki konwersji, sprzedawcy detaliczni potrzebują spersonalizowanych doświadczeń, takich jak na przykład prezentacja przedmiotu, który został zakupiony, w cyfrowym koszyku zakupów. Co więcej, zalecenia i promocje można dostosować jeszcze bardziej, korzystając z danych osób trzecich, takich jak lokalizacja, wydarzenia, pogoda i inne.

 

Usprawnij doświadczenia klientów za pomocą urządzeń self-service i mobile

Urządzenia in-store są częścią udoskonalonej infrastruktury magazynowej, która zapewnia zainteresowanie klientów i daje cenne spostrzeżenia dla sprzedawców detalicznych. Aby infrastruktura ta była warta inwestycji, sprzedawcy detaliczni potrzebują rozwiązania obejmującego całą historię klientów z różnych kanałów, aktualne informacje o produktach i stanach magazynowych, a także umiejętność uczenia maszyn. Na przykład tablety w przymierzalniach pozwalają klientom przeglądać produkty lub poprosić o inny rozmiar po naciśnięciu przycisku. Dzięki czytnikom RFID tablety mogą rozpoznawać to, co klient wprowadza i jakie ma zalecenia jeśli chodzi o dostosowanie produktów do swoich preferencji. Co więcej, urządzenia zbierają cenne spostrzeżenia, takie jak przymierzenie produktu, którego nie wieńczy zakup.

 

Dynamics 365 for Retail

Dzięki zintegrowanemu rozwiązaniu, które skutecznie gromadzi i analizuje dane o różnych kanałach, sprzedawcy detaliczni mogą sprawniej i efektywniej dostarczać klientom wyjątkowych doświadczeń. Microsoft Dynamics 365 for Retail to rozwiązanie typu end-to-end, które zapewnia analitykę oraz pełną widoczność produktów, zasobów, zapotrzebowania i klientów. System ten nie tylko umożliwia sprzedawcom detalicznym możliwość innowacyjnego angażowania klientów, ale również usprawnia działalność w zakresie zarządzania danymi i całym biznesem.

 

Więcej o Microsoft Dynamics 365 for Operations.

 

 

Przeczytaj inne nasze artykuły

 

  • footer_logo
  •   Puławska 435 A 02-801 Warszawa
  •   +48 22 295 02 50
  •   +48 22 295 02 99
  • biuro@xplus.pl

Najnowsze tweety

  

Używamy plików cookies na tej stronie.

Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies w naszej witrynie, zobacz naszą politykę prywatności.